Bizzat Ben

Fotoğrafım
İstanbul, Türkiye
From tourism business / Cook candidate / Fenerbahce lover / Iron Maiden maniac / Old school writer / MaidenTurkey Admin / Webitch / Jet City Woman / Rock'n Roll Angel / Beth...Ironclad...

17 Kas 2010

Albüm: Gotthard – Need To Believe'09 (RIP Steve Lee)


Need To Believe, Gotthard’ın 9. stüdyo albümü ve belki de Steve Lee’in de söylediğine göre; grubun inançlarını simgeleyen, inandıklarını yorumlatan bir albüm... ‘Eğer gerçekten pozitif düşünürseniz ve asla vazgeçmezseniz, sonunda kazanacaksınızdır. Bu her zaman Gotthard’ın inandığı şey oldu.’
Şarkılardan önce albümün kapağına odaklanalım ve albümün felsefesinin bir albüm kapağına ne kadar güzel yansıdığını görelim; ‘Gerçekten inandığınız zaman imkansız diye birşey yoktur, taşı sıksanız suyunu çıkartabilirsiniz.’ İşte Steve Lee, Gotthard’ın felsefesini böyle anlatıyor...
Albümde 11 şarkı olmasına karşılık, yüksek kaliteli box versiyonunda fazladan  "Ain't Enough" şarkısı yer alacak. Albümdeki şarkıları yorumlamak gerekirse, albümü ilk dinlediğim seferlerde pek de beğenmediğimi söyleyebilirim; en azından Gotthard’ın çok daha iyi bir iş çıkaracağını düşünmüştüm. Fakat bahsettiğimiz isim Gotthard olduğu için bu albüme şans vermeyi denedim, hep derim: bazı albümlerle vakit geçirmek, mümkünse onunla yolculuğa çıkmak gerekir, tanımak için...Need To Believe ile bunu yaptığım zaman albüme çok ısındım ve her şarkının ayrı bir değer taşıdığını gördüm. Özellikle hangi parçalarda bunu hissettin derseniz; Unspoken Words, Need To Believe, Don’t Let Me Down ( Yıllar sonra Gotthard’ın unutulmaz balladları arasında yer alabilir.), I Know, You Know, Tears To Cry diyebilirim, ki gördünüz nerdeyse bütün albüm...Daha çıkmadan dinlediğim Ain’t Enough şarkısının pek de güzel olmadığını, hatta tekno ögelerle fazla süslenerek bozulduğunu söyleyebilirim...Gotthard kesinlikle daha iyisini yapabilirdi!
 Ben, Gotthard’ın yakın tarihine baktığım zaman 2005 Lipservice albümünün başarısını kendi içimde hala yorumlarken 2009’da vasata yakın bir albüm piyasaya sürmesi grup ile ilgili güzel düşüncelerimi tabiki değiştirmedi ama eski tatları bulamamak beni hayal kırıklığına uğrattı diyebilirim...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.