Bizzat Ben

Fotoğrafım
İstanbul, Türkiye
From tourism business / Cook candidate / Fenerbahce lover / Iron Maiden maniac / Old school writer / MaidenTurkey Admin / Webitch / Jet City Woman / Rock'n Roll Angel / Beth...Ironclad...

17 Kas 2010

Blackie Lawless Röportajı


Norveç’in FVN.no’su W.A.S.P.’ın esas elemanı Blackie Lawless’la grubun 29 Ekim 2009, Kristiansand performansından önce yaptığımız söyleşiyi yönetti. Blackie inancından, artık neden “kanla işi olmadığından”, Animal (Fuck Like A Beast)’i bir daha asla neden çalmayacağından bahsediyor. Sohbeti aşağıdan izleyin (Windows Media). Bazı kesitler aşağıdadır.

Şu sıralar hayli basit bir canlı şovlarının olması üzerine:

Blackie: “Bana: Artık kanla işin var mı? diye soruyorsunuz. Hayır, artık yok. Artık ona ihtiyacım yok, çünkü insanlara bir mesaj vermek istediğinizde, eski şov o kadar yüksek sesle konuşuyordu ki, insanlar kulaklarıyla değil gözleriyle dinliyorlardı. Soyut sanat olarak düşündüğümüz şeyi yaptık ve içinde toplumsal yorumlar yapmayı deniyorduk, ama kimse toplumsal yorumu anlamıyordu; ‘Aa, bir shock-rock grubu’ diyorlardı. Kendimizi asla bir shock-rock grubu olarak düşünmedik, ve dürüst olmak gerekirse, bugün bile buna içerliyorum; öyle düşünülmek istemiyorum. Ama gözlerin baskın hisler olduğunu anlıyorum, dolayısıyla eğer karşıya bir mesaj iletmeyi deneyecekseniz, bazen yapabilmek için bunu basitleştirmek zorundasınız.”

Animal (Fuck Like A Beast)’i artık canlı çalmaması üzerine:

Blackie: “Birkaç yıldır o şarkıyı çalmadık. Bu tamamen benim dini inancımdan dolayı, ve artık yapmak istemediğim bir şey, o şarkıyı bir daha çalmayacağım.

“Olumlu bir etki olmak için ne yapabilirim? Yaptığıma bakıyorum ve yapabildiğim en iyi örneği yaratmaya çalışıyorum. 13 yaşındakilerin etrafta bu şarkıyı söylemelerini istemiyorum. Eğer hayatlarında sonradan yapmak istedikleri birşeyse, kendi bilecekleri iş. Ama dediğim gibi, bu bir inanç meselesi.”

Bunun geçmişinde yaptıklarından çok da gurur duymadığı anlamına gelip gelmemesi üzerine:

Blackie: “Yani, bu onlardan biri olurdu, ama… Anlamalısınız ki ben bu dünyaya çok belli bir şeyi yapmak için konduğuma inanıyorum. Şu an yaptığımız albüm, Babylon, aslında İncil ve Vahiyler Kitabı’nda neler olduğundan bahsediyor.

“Birileri geçen gün bana, ‘Şimdi sen bir rock n roll vaizi misin?’ diye sordu. Ben de: ‘Hayır, ama bir elçiyim.’ dedim. Benim işim de bu. Bu ana kadar yaptığım her şey beni şu an olduğum noktaya getirdi.”

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.